0
Kurven
er tom

DSN A/S får nyt varemærke og domæne



Fra d. 1. marts 2019 vil DSN A/S’ velkendte varemærke ”Dan-Sand” ikke længere blive anvendt, da virksomheden har besluttet at lancere et nyt varemærke, som i højere grad afspejler virksomhedens identitet. Samtidig oprettes nyt domæne www.dsn24.dk til virksomhedens webshop.

Familieejet virksomhed med historiske rødder og stolte traditioner
Dan-Sand blev etableret af Mogens K. Riisager i 1986, men har rødder tilbage til 1943, idet firmaet oprinder fra vognmandsvirksomheden Riisager, hvor det hele startede med salg af sten og grus fra egne grusgrave. I 1998 blev virksomheden omdannet til et aktieselskab, og sønnerne Svend Erik Riisager og Morten K. Riisager blev medejere. I 2014 gennemførtes generationsskiftet endeligt, og Svend Erik Riisager indtrådte som administrerende direktør.

I dag er DSN A/S en landsdækkende totalleverandør af alt, hvad der skal til for at drive en moderne kirke og kirkegård professionelt. Virksomheden kan levere alt fra alterlys, dåbskander, gravmateriale til have- og parkmaskiner samt sten og grus.

”Min farfar kunne formentlig ikke have forestillet sig, at hans vognmandsforretning ville udvikle sig til, at vi den dag i dag har otte kørende sælgere med lastbiler, der fungerer som showroom, og en webshop – www.dsn24.dk – med døgnåbent, så kirkernes ansatte altid har adgang til at købe det, de mangler. For at følge med tiden og signalere tydeligt, hvem vi er, og hvad vi står for, har vi valgt at ensrette firmaets navn og grafiske identitet med et fælles navn og logo, forklarer Svend Erik Riisager, der er direktør ved DSN A/S og barnebarn af grundlæggeren.

Salgsbil med gammelt varemærke

”Siden opstarten i 1986 har vores logo bestået af firmaets varemærke, ”Dan-Sand” med det danske flag. I dag leverer vi til de tre skandinaviske lande, så derfor har vi valgt forbogstaverne i Danmark, Sverige og Norge som kernen i firmanavnet DSN A/S, samt i vores varemærke og domæne”.

”Vi har altid været meget stolte af vores hidtidige varemærke og har på grund af vores historie en stærk tilknytning til det. Virksomheden har dog på flere parametre udviklet sig rigtig meget gennem de seneste år, og vi finder det derfor naturligt, at der nu sættes en ny milepæl i jorden for virksomheden. Et tiltag, der skal positionere os endnu stærkere på markedet gennem et varemærke, der passer til både nutiden og til den fremtid, vi bevæger os ind i”, siger Svend Erik Riisager.


Det er vigtigt for ledelsen, at den nye identitet afspejler firmaets værdier og identitet – og at kunderne kan se sig selv i logoet. Det danske flag erstattes derfor med et stiliseret nordisk flag, så alle tre skandinaviske hovedmarkeders flag er repræsenteret i logoet.

Midterkorset i det nye flag i logoet repræsenterer samtidigt korset som symbol på den kristne tro – og selve flaget har form som flammen i kirkelyset. Flaget omfavnes af to halvcirkler, der viser, at firmaet favner hele paletten af produkter og er samtidigt en henvisning til firmaets oprindelige kerneprodukt; jord og sand.

Værdibaseret salg er vejen til succes
”Siden min far købte en maskine til opsækning af den grus, han havde i grusgraven, for at kunne levere den i mindre mængder, har virksomheden baseret sin vækst på at lytte til det, kunderne vil have. Det første indkøb af granit blev inspireret af en graver, der gerne ville have et alternativ til den belægning, alle gravsteder var belagt med på den kirkegård, hvor han arbejdede. I dag leverer DSN A/S alt fra alterlys til løvsugere”, forklarer Svend Erik Riisager.


Opsækning, som det hele startede med i 1986.

”Det gør vi, fordi vi har lyttet til kunderne siden dag ét. En anden historie går på, at en graver en dag spurgte min far, om han ikke kunne tage et par handsker og en spade med, næste gang han kom – og siden da har vi opnået vækst ved at lytte og være kvalitetsbevidste, hvilket også er nedfældet i virksomhedens fem kerneværdier: viden, engagement, kvalitet, service og troværdighed”.

”Vi betragter vores kunder som tætte samarbejdspartnere”, lyder det fra Svend Erik Riisager. ”Vores brede sortiment er ikke en tilfældighed, men et udtryk for, at vi lytter og vil gøre det så let som muligt for kirkens personale og menighedsråd at købe ind. Vi tager stilling til, hvilken løsning vi mener er den bedste – og kan forklare hvorfor”.

Standardvarer eller specialfremstillet løsning?
Ud over at have et bredt sortiment har DSN A/S også sit eget produktionsværksted, hvor produkter kan tilpasses og specialløsninger udvikles. Ikke alle forhold på kirkegårde er ens, så et produkt fungerer måske ét sted, men ikke andre steder. Derfor er det DSN A/S´ sælgeres vigtigste rolle at lytte – og give kunderne den rådgivning, de har brug for. Hurtig levering gennem et stort varelager, effektiv distribution, transparens i handlerne og fleksibilitet er parametre, som gør DSN A/S til den foretrukne totalleverandør blandt skandinaviske kirker og kirkegårde.

Administrerende direktør Svend Erik Riisager foran hovedkontoret i Tornby.

 

Klik her for vores mobilside